Shadowlands Alpha Build 34615 – Portale ohne Ladenbild, Ardenwald und mehr

Knapp zwei Monate ist die World of Warcraft Shadowland Alpha am laufen. Nun ist der 7. Alpha Build mit dem Dritten von Vier Gebieten da, alle Klassen können nun Torghast betreten und mehr. 

Zu allen Alpha Beiträgen

Neuheiten

Gameplay

  • Die Zone Ardenwald ist nun verfügbar und die Kampagne ist spielbar. 
  • Die UI-Elemente der Belohnungskiste  wurden eingefügt.
  • Vorschaucharaktere in der Charaktererstellung tragen neue Rüstungen.
  • Es wurde ein neues UI-Element für die Charakteranpassung eingefügt, wodurch die Bären- und Katzengestalt von Druiden unabhängig vom Charaktermodell angepasst werden kann. Es wird möglich sein die normalen Skins und die Artefaktwaffenskins auszuwählen.
  • Der Kampf mit Kael’thas Sonnenwanderer in Schloss Nathria wurde im Abenteuerführer zu „Rettung des Sonnenkönigs“ umbenannt.
  • Es gab Änderungen an Fähigkeit Entzünden des Feuer-Magiers.
  • Die blauen Augen für Leerenelfen und Blutelfen können nun ausgewählt werden.
  • Paladine und Schurken haben nun Zugriff auf Torghast.
  •  Das Timer-System in Torghast hat noch einmal Änderungen erhalten.  
  • Ogrimmar und Sturmwind haben nun Portale in die Schattenlande.

Haustiere

Feuer-Magier

Mit dem Start der Shadowlands Alpha wurden die neuen Klassenänderungen direkt eingefügt und konnten getestet werden. Nun nach knapp zwei Monaten gab es eine Änderung am Magier. Die Fähigkeit Entzünden des Feuer-Magiers hat aktuell die Chance alle 2 Sekunden auf einen Gegner in der Nähe zu springen.
In Shadowlands sollen die Spieler mehr Kontrolle erhalten und dies bei Aktivierung einer Fähigkeit nutzen. Die ganze Zeit war das durch Feuerschlag nutzbar. Dieser wird jedoch oft mit Kampfeshitze genutzt. Damit sich die Fähigkeiten nicht in die Quere kommen, verteilt nun Phönixflammen den DoT. Dazu ist Phönixflammen nun eine Standart-Fähigkeit und kein Talent mehr.

blizzard-logo-bluetracker | FEEDBACK: Mage Class Changes von Sigma (Zum Beitrag)

We want to make Ignite spread something the player has agency over, and first experimented with the past system of making Fire Blast spread it. However, because of the importance of using Fire Blast for Hot Streak very frequently, we’ve seen feedback that this creates a lot of tension and still makes it difficult to control when you and don’t want Ignite to spread.

In the next alpha build, we’re going to try letting Phoenix Flames fill this role, as a baseline spell for Fire Mages. This gives Phoenix Flames a unique function and identity as a core spell, as well as allowing for more choice over when to spread Ignite. If we continue with the change, we’ll look into a new talent to replace Phoenix Flames in upcoming builds.

Torghast

Mit dem Paladin und dem Schurken haben nun alle nun alle Klassen Zugriff auf das Endlos-Dungeon. Die Qualen skalieren nicht mehr mit der Zeit, sondern dienen als zusätzliche Herausforderung auf den verschiedenen Ebenen und werden auf jedem weiteren Flur stärker.

blizzard-logo-bluetracker | FEEDBACK: Torghast, Tower of the Damned von Kaivax (Zum Beitrag)

  • All classes now have Anima Powers and can venture into Torghast.

  • Many classes have received new Anima Powers that affect their Covenant Class abilities.

  • Torment Update!

    • Torments no longer scale with time.

    • Torments are now additional challenges based on the floor types you have encountered on this run.

      • Developers’ notes: We’ve heard your feedback that Torments were adding too much time pressure. The Jailer may still torment you on higher levels of Torghast, but Torments will not scale with time.
    • Breath of Coldheart now increases the health of enemy monsters by a flat percentage based on the number of Coldheart Interstitia floors climbed.

    • Mort’regar’s Echoes now increase the Magic damage enemy monsters inflict by a flat percentage based on the number of Mort’regar floors climbed.

    • Might of the Upper Reaches now increases the Physical damage enemy monsters inflict by a flat percentage based on the number of Upper Reaches floors climbed.

      • Developers’ notes: The changes above were inspired by feedback that Torments that reduce your power feel worse than torments that affect your enemies. As always, we will continue to tune and keep a close eye on difficulty.
  • Rewards and Access

    • Legendary materials now only drop from cell block runs, not from the Twisting Corridors.

      • Developers’ notes: Looting a Resonating Chest may generate a message that says that you have received “extra rewards” for a “prompt completion”. This is an artifact from a previous design that has since been removed, and can be ignored.
    • Chests in the Twisting Corridors now drop Twisted Dust, which will be used for cosmetic rewards.

    • Portals to the six cell blocks (not the Twisting Corridors) now take you to fully-randomized 6-block runs, rather than the pre-set quest run. This includes a Wayfinder on floor 1 that allows you to choose your difficulty.

    • Two of Torghast’s six cell blocks are open per week. For testing purposes, the available blocks will change daily. They will change weekly in the final version of the game.

    • Access to the Twisting Corridors will always be available in addition to the two theme blocks.

      • Developers’ notes: Players who seek Legendary materials alone can do so in Torghast’s cell blocks, and can earn more materials by climbing higher. Players who are looking for cosmetics, or who simply want to play without pressure, can do so in the Twisting Corridors.
  • More Notes

    • This build includes many bug fixes. Thank you very much for your bug reports!
    • Remember: Alpha is alpha. Things will still change, especially rewards, tuning, and Torghast’s interaction with outside systems.
    • We really appreciate all of your testing and feedback.